Ads 468x60px

Thursday, April 26

CARA LOGIN FACEBOOK GUNA BUMI-BUMI MAXIS 2012






Ada yang kata tak best guna bumi2x , ya memang betul tp yang ni hanya sebagai backup atau cara lain jika opera atau browse facebook korang tak working,masa tu pula kredit korang dah takda dan jumpa wifi pun semua yang ada kata laluan so ni la salah satu cara korang boleh surf internet secara percuma kat website yang korang nak masuk ... tapi yang saya nak kongsi kat sini ialah cara untuk login facebook guna bumi-bumi tapi sebelum tu korang kena pastikan web proxy tu tembus untuk surf facebook.

Kalau korang belum dapatkan web proxy korang kena baca sini  dan sini .

Kalau korang dah dapat freesite dgn web proxy korang direct guna hp browser korang.





PERTAMA: taip ni kat bumi2x korang http://maxis.mobby.me.mixhide.com/ klik go dan korang akan nampak seperti gambar di atas ni.. so masukkan URL di kotak-kotak tu masukkan jak alamat facebook.com dan klik go.


Sesudah tu korang akan nampak seperti gambar di atas ni.. di ingatkan jangan klik atau download ''get facebook mobile and browse faster'' jika korang ingin meneruskan login melalui bumi-bumi ni..





KEDUA : Kalau korang masuk seperti biasa kat facebook memang tak dapat tembus , so korang kena klik '' Try the alternative login '' seperti gambar di atas ni dan korang dah boleh login facebook.

Dah cuba kat bumi2x maxis..

Selamat mencuba.

0 ulasan: