Ads 468x60px

Saturday, April 28

CARA UNTUK MENGETAHUI KAWAN YANG TENGAH ONLINE DI FACEBOOK

Cara messenger ni korang dah boleh mengetahui kawan yang tengah online di facebook dan kawan di yahoo messenger[YM] korang .. tak perlu install YM lagi .. cara ni juga korang boleh chat dengan mengirim emoticons yang di sediakan oleh YM .. Melalui YM ni juga korang boleh hantar SMS free hanya 3x sehari sahaja dengan 90 karakter terus ke handphone orang yang di tuju tapi dengan syarat orang tu mestilah signout ke mobile dia ..


 Bagi yang nak mencuba cara ni boleh pergi di SINI dulu. Pengguna komputer yang malas nak install YM juga boleh menggunakan cara ni http://m.yahoo.com/w/bp-messenger/messenger tapi YM tu akan jadi seperti versi mobile walaupun kamu sedang menggunakan komputer.

Pertama : Sesudah korang masuk link di atas tu, korang masukkan email dan password.Selepas tu add contact ID kawan2 korang yg mempunyai ID YM.Tunggu sehingga dorang accept baru kamu dpt chat dgn dorang.

Kedua :  Jika kamu nak chat dengan kawan2 di facebook kamu , kamu hendaklah klik ''Facebook Friends'' dan korang akan nampak seperti gambar di bawah ni.


Ketiga : Scroll down dan Korang klik button '' ALLOW '' untuk memulakan  link ni.



 Keempat : selepas tu korang klik lagi Facebook Friends seperti gambar di bawah ni.


 KeLima : Korang dah nampak kawan2 yang tengah online di facebook dan untuk chat dgn dorang, hanya klik nama dorang dah boleh chat . Jika nak hantar SMS korang klik yg new IM/SMS lepas tu pilih yang button SMS.

 P/S : Cara ni hanya berjalan di mobile android . Handphone macam aku yang biasa2 jak hanya boleh chat/sms kwn yang di contacts bukan yg di facebook freinds.

 

0 ulasan: