Ads 468x60px

Monday, April 30

TRICK SEND FILE DARI HANDPHONE KE FACEBOOK MENGGUNAKAN OPERA

Trick send file dari handphone ke facebook ni bukan jak percuma tapi juga mudah untuk korang share dengan kawan-kawan yang takda kredit tu. Korang share jak dan si kawan tinggal install file tu contoh macam saya ni nak share file software kat adik-adikku , aku hanya send file kat dorang dan dorang tinggal install jak .

Hanya melalui facebook jak kita dah boleh share file tak perlu nak bluetooth lagi terutama korang yang nak share file kat kawan-kawan yang duduk berjauhan dengan korang.

Caranya :-

Pertama : Buka opera,lepas tu pergi di inbox facebook orang yang nak kamu share..

Kedua : Selepas tu tukar address bar di inbox kamu m.facebook.com/messegers/blablablabla korang tukar jadi www.facebook.com/messegers/blablablabla dan klik GO.[ hanya depan address tu jak kamu tukar ok]







Ketiga : Selepas tu korang nampak di bawah box text tu ada icon klip..( seperrti gambar di post ni- tgk anak panah tu ) korang klik tu dan masukkan la file yang korang pilih di hp kamu.

Keempat : Selepas tu korang klik la reply...so bila dah nampak contoh seperti di post ni..ada kan nampak file google_maps yang aku send tu bererti dah berjaya share dengan kawan tinggal kawan klik untuk mendownload.

Kelima : Selepas tu tukar balik URL tu dari www.facebook.com/messegers/blablabla ke m.facebook.com/messegers/blablabla ..

Cara ni bukan jak mudah tapi cepat .Selamat mencuba.



5 ulasan:

Carlos said...

Trima kasih info nya.

Anonymous said...

Hehe, sya dh bisa bwt, mksh erk :)

Unknown said...

carlos # your welcome , thanks too read my info ..

andra # hekhek sma2 bro ! tQ sudi bca blog ni..

NatEs MEga said...
This comment has been removed by the author.
NatEs MEga said...

mantaf coy pertamanya nice info basic...
BERBAGI ITU INDAH